Festiwal im. Adama Didura

AKTUALNOŚCI

Koncert Galowy

od 29/09/2018 do 29/09/2018 | Strauss, Kálmán, Offenbach, Zeller – mistrzowie operetki
Koncert Galowy

29.09.2018 godz. 18.00

Koncert Galowy

Strauss, Kálmán, Offenbach, Zellermistrzowie operetki

Katarzyna Oleś-Blacha – sopran
Monika Korybalska - mezzosopran 
Adam Sobierajski - tenor
Adam Szerszeń  - baryton
Piotr Nędzyński - prowadzenie

Orkiestra OPERY KRAKOWSKIEJ pod dyrekcją Tomasza Tokarczyka
cena biletu 70 zł


fot. Archiwum Opery Krakowskiej

 

Katarzyna Oleś-Blacha

Sopran koloraturowy. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie, pedagog tej uczelni. Laureatka wielu międzynarodowych konkursów wokalnych. Jest solistką Opery Krakowskiej, posiada w swym dorobku kilkadziesiąt partii operowych w tym Królowej Nocy w Czarodziejskim flecie, Hanny w Strasznym dworze, Gildy w Rigoletcie, Donny Anny w Don Giovannim, Violetty w Traviacie, Zerbinetty w Ariadnie na Naxos, Hrabiny Almaviva i Zuzanny w Weselu Figara, Adiny w Napoju miłosnym, Eurydyki w Orfeuszu i Eurydyce, Leonory w Trubadurze, Małgorzaty w Mefistofelesie, Musetty w Cyganerii, Fiorilli w Turku we Włoszech, Olimpii, Antonii, Giulietty i Stelli w Opowieściach Hoffmanna, tytułową Normę w operze Belliniego oraz Łucję i Annę Bolenę w operach Donizettiego. Rolą Łucji debiutowała w 2008 r. w Operze Narodowej w Warszawie. Autorka cyklu koncertów „Pieśń – Teatr Słowa” dla Opery Krakowskiej. Współpracuje z wieloma teatrami operowymi, filharmoniami i zespołami muzyki dawnej. W kręgu zainteresowań artystki znajduje się również muzyka oratoryjno – kantatowa oraz kameralna. Chętnie wykonuje utwory współczesnych kompozytorów. Koncertuje w kraju i za granicą (m.in. Kraków, Warszawa, Wrocław, Szczecin, Katowice, Stuttgart, Wolfsburg, Innsbruck, Linz, Hanower, Berlin, Monachium, Regensburg, Fulda, Graz, Strasburg, Szanghaj, Wiedeń).

Adam Szerszeń

Baryton. Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Katowicach, gdzie studiował pod kierunkiem prof. Michaliny Growiec. Zdobywca wyróżnień i nagród w konkursach wokalnych. Od 2002 roku pracuje w Akademii Muzycznej w Katowicach, w 2014 roku uzyskał stopień doktora nauk muzycznych. W latach 1998-2002 śpiewał w zespole Camerata Silesia. Był solistą Opery Śląskiej, potem Teatru Wielkiego w Poznaniu, następnie Teatru Wielkiego w Łodzi. Od września 2015 jest solistą Opery Krakowskiej. W 2004 r. rozpoczął współpracę z Operą Narodową w Warszawie, gdzie kreował główne role w siedmiu premierach i wystąpił w kilkudziesięciu spektaklach. Artysta współpracuje również z najlepszymi polskimi filharmoniami. W swoim repertuarze oprócz ponad 30 ról operowych ma cykle pieśni i oratoria. Występował w Niemczech, Belgii, Luksemburgu, Francji, Włoszech, Kanadzie, na Tajwanie, w Japonii, Kuwejcie, Bahrajnie.

 

Monika Korybalska

Mezzosopran. W 2012 r. ukończyła z wyróżnieniem Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej w Krakowie. Solistka Opery Krakowskiej, w swoim repertuarze ma m.in. takie partie jak Orfeusz w Orfeuszu i Eurydyce, Cherubin w Weselu Figara, Echo w Ariadnie na Naxos, Suzuki w Madama Butterfly, Dorabella w Così fan tutte, Jadwiga w Strasznym dworze, Zofia w Halce, Mercedes w Carmen, Orestes w Pięknej Helenie, Diakonisa w Królu Rogerze, Sylvia w Księżniczce czardasza, Zaida w Turku we Włoszech, Muza i Nicklausse w Opowieściach Hoffmanna, Liza w Hrabinie Maricy, Adalgisa w Normie, Nella w Giannim Schicchi, Giovanna w Annie Bolenie. Współpracuje z Teatrem Wielkim w Łodzi, Operą na Zamku w Szczecinie, występowała w Gliwickim Teatrze Muzycznym. Brała udział w wielu festiwalach (Festiwal Muzyki Polskiej, Festival de Wilz, Bologna Festival i in.) i koncertach (m.in. na zaproszenie NOSPR, Kuwait Chamber Orchestra). Jest laureatką II Nagrody Konkursu im. Iwony Borowickiej oraz Nagrody Województwa Małopolskiego „Ars Quaerendi” za działania na rzecz rozwoju i promocji kultury.

Adam Sobierajski

Tenor. Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Katowicach. Solista Opery Krakowskiej oraz Opery Śląskiej w Bytomiu. Jest laureatem IV (2006) i II (2008) nagrody w Konkursie Operetkowym im. I. Borowickiej w Krakowie. W 2008 zdobył wyróżnienie i cztery nagrody specjalne w Konkursie Operowym im. A. Didura w Bytomiu. Jest laureatem III nagrody w Europejskim Konkursie Tenorów w Sosnowcu (2009). Gościnnie współpracuje z Operą Wrocławską, Operą Nova w Bydgoszczy, Teatrem Wielkim w Łodzi. Koncertował w NOSPR w Katowicach oraz filharmoniach: Zabrzańskiej, Śląskiej, Krakowskiej, Łódzkiej, Bydgoskiej, Płockiej, Toruńskiej, Olsztyńskiej. Jego repertuar obejmują partie operowe takie jak: Tamino (Czarodziejski flet), Don Ottavio (Don Giovanni), Almaviva (Cyrulik sewilski), Don Narcisio (Turek we Włoszech), Nemorino (Napój miłosny), Leicester (Maria Stuarda), Riccardo Percy ( Anna Bolena), Alfred (Traviata), Leński (Eugeniusz Oniegin), Rodolfo (Cyganeria), Beppo (Pajace) oraz operetkowe: Adam (Ptasznik z Tyrolu), Su-Czong (Kraina uśmiechu), Tassilo (Hrabina Marica), Edwin (Księżniczka czardasza), Barinkay (Baron cygański).

 

Tomasz Tokarczyk

Dyrygent. Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie dyrygentury prof. Jerzego Katlewicza oraz w klasie skrzypiec prof. Ewy Szubry-Jargoń. W latach 2002-2004 był dyrygentem oraz kierownikiem muzycznym w Operze na Zamku w Szczecinie. Od 2004 roku związany z Operą Krakowską jako jej dyrygent i kierownik muzyczny. Poprowadził ponad 500 spektakli operowych i operetkowych, w tym sprawował kierownictwo muzyczne w ponad 20 premierach. Dyryguje również wieloma koncertami symfonicznymi i oratoryjnymi. Współpracuje z licznymi instytucjami w kraju i za granicą, m.in. z Festiwalem w Wexford (Irlandia), z orkiestrą symfoniczną w Trondheim (Norwegia), Teatrem Opery i Baletu w Czelabińsku (Rosja), Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus oraz Operą Wrocławską. Występuje z wybitnymi artystami, m.in. Andrzejem Dobberem, Mariuszem Kwietniem, Katarzyną Oleś-Blachą, Arturem Rucińskim, Małgorzatą Walewską. Od roku akademickiego 2016/2017 jest wykładowcą Akademii Muzycznej w Krakowie.

 
fot. Jacek Jarczok

ORKIESTRA OPERY KRAKOWSKIEJ

Istnieje od ponad 60 lat, biorąc udział w spektaklach operowych i koncertach macierzystej instytucji. Występowała na wielu festiwalach: na Festiwalu im. Stanisława Moniuszki w Kudowie-Zdroju, Bydgoskim Festiwalu Operowym i Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju. Jest także stałym gościem Międzynarodowego Festiwalu i Konkursu im. Ady Sari w Nowym Sączu i Festiwalu im. Adama Didura w Sanoku. Wraz z zespołem Opery Krakowskiej orkiestra wystąpiła na Festiwalu i Konkursie Operowym w Szeged (Węgry), a także na słowackim Festiwalu „Zámocké hry zvolenské” i na Festiwalu Operowym w Kuwejcie. Posiada na swym koncie m.in. nagranie DVD światowej prapremiery spektaklu „Loteria na mężów czyli Narzeczony nr 69” Karola Szymanowskiego pod kierownictwem muzycznym Piotra Sułkowskiego (2007) oraz nagrania DVD dwóch koncertów z cyklu „Arie Oper Świata”, organizowanych rokrocznie podczas Letniego Festiwalu Opery Krakowskiej. Pierwszy koncert z udziałem Mariusza Kwietnia, Tomasza Kuka, Ewy Biegas, Wioletty Chodowicz, Katarzyny Oleś-Blacha z 2012 roku, drugi to recital Piotra Beczały z 2015 r, , oba pod kierownictwem Łukasza Borowicza. W 2018 r. orkiestra pod dyrekcją Tomasza Tokarczyka nagrała płytę CD (Dux) z koncertem „Per due donne” , towarzysząc Katarzynie Oleś-Blacha i Monice Korybalskiej.